pijnklachten, stress, burn-out, massage, qigong energetische therapie, vermoeidheid , onrust
laat spanning los
Typ hier je tekst
Schouderpijn
Laat spanning los
Typ hier je tekst

Het lichaam in balans met energetische therapie en therapeutische massage

We rennen en vliegen van hot naar her en eisen van onszelf dat alles op rolletjes loopt, zowel zakelijk als privé. Het put ons lichamelijk en geestelijk uit, we zijn moe en staan onder spanning. Tijd voor jezelf is er niet meer, terwijl ons lichaam dit wel nodig heeft. Een massage is meer dan een luxe behoefte om te ontspannen. We hebben het eigenlijk gewoonweg nodig om goed te blijven functioneren. Bij Inmotion Massagepraktijk in Dordrecht zoek ik met onder meer massagetechnieken naar de oorzaak van bijvoorbeeld hoofdpijn, rugpijn en schouderklachten.

Het leven en ons lichaam

Ontspanning is noodzakelijk voor ons herstel. Het helpt ons zelfgenezend vermogen van ons lichaam te vechten tegen de blokkades, verstoringen en ziektes. Ons lichaam is sterk en flexibel en daardoor in staat om heel lang stressvolle periodes op te vangen. Toch kan het voorkomen dat het lichaam het niet meer volhoudt. Door voortdurende spanning ontwikkelen we klachten. Meestal gaat het hierbij om pijnlijke spieren in de nek en onderrug. Enkele andere symptomen zijn met stress naar bed gaan en niet kunnen slapen, het vaak koud hebben of snel geïrriteerd raken, prikkelbaar en emotioneel zijn.

Massagetherapie is de ideale methode om het lichaam tot rust te laten komen. Zo kan het zichzelf herstellen en voel jij je zoals je je wilt voelen: gezond, sterk, fit en vitaal.

rugklachten

Massagetherapie

Klachten ontstaan niet zomaar van de een op de andere dag. Er gaat altijd voor een langere periode een onbalans tussen belasting en belastbaarheid aan vooraf. Onbalans kan diverse oorzaken hebben. Misschien heb je te hard gesport, te zwaar werk verricht of sta je onder spanning door drukte in je privéleven. Ook onverwerkte emoties kunnen voor problemen zorgen. Door de stress neemt de belastbaarheid van je lichaam af. Het gevolg is dat je klachten krijgt van werkzaamheden of gebeurtenissen die je normaal goed aankan. Door stress en problemen zorgen ze ervoor dat je niet in balans bent.

Met massage(therapie) werken we doelgericht aan jouw herstel. Het herstellend vermogen van je lichaam wordt geactiveerd waardoor de onbalans afneemt. Het is tevens de ideale therapievorm om klachten aan het bewegingsapparaat te verhelpen. Naast de massage werk ik met aanvullende technieken die helpen emoties te ontladen. Je leert nieuwe, gezonde gedachten aan die bijdragen aan je herstel.